fantic-motor

FANTIC XE 300

ITALSKÉ SRDCE ZNOVU BIJE!

FANTIC XE 300

Představujeme dlouho očekávanou královnu endura – dvoutaktní model Fantic XE 300. Závodní enduro poháněné zbrusu novým motorem Minarelli se vstřikováním TBI, kontrolou trakce, přepínačem palivových map a elektronickým startérem. Samozřejmostí je plnění normy Euro 5.

Ještě před uvedením na trh získala tato motorka titul mistra světa ve střídě Enduro Junior 2 zásluhou továrního jezdce Alberta Norbina. V sezóně 2023 to byl již pátý titul mistra světa v Enduru pro značku Fantic.

Nyní je nová XE 300 konečně připravená vyhrávat i pod vaším vedením díky úžasné ovladatelnosti a přesnosti díky hliníkovému rámu a zcela nově vyvinutému motoru, který exceluje ve všech parametrech. 

MINARELLI & ARROW

XE 300 je motocykly plně oddaný nekompromisnímu výkonu díky nejvýkonnějšímu 300 ccm 2T motoru na trhu. Jde o první motor, který vznikl plně v režii Fantic Racing pod taktovkou italské továrny Motori Minarelli, kterou roku 2020 Fantic koupil od Yamaha Motor Europe.

Kompaktní, nabitý technologiemi a extrémně výkonný motor zaručuje úžasný výkon, přitom nezapomíná na snovou dávkovatelnost ve všech otáčkách a rychlostech. Motor se stejně jako celá motorky vyrábí 100% v Itálii, Fantic tak může zaručit maximální kontrolu nad kvalitou výroby.

K hladkému průběhu výkonu napomáhá i speciálně odladěný výfuk italského výrobce Arrow, který se značkou Fantic spolupracuje na všech modelech.

POKROČILÉ TECHNOLOGIE

Technologická řešení ukrytá v tomto šperku zaručují skvělou funkčnost, především díky dvojitému vstřikovači, který exceluje v pravidelnosti dávkování paliva a umožňuje plnění standardu Euro 5+. Výfukový ventil je elektronický, což umožňuje maximální výkon a plynulou křivku výkonu v každé rychlosti. Elektronický startér vyvinutý v Minarelli vás motor nastartuje za všech podmínek. A nesmíme zapomenout na hydraulickou spojku, která nabízí extrémně lehký chod a přesné dávkování. 

Přípravu palivové směsi zajišťuje oddělená nádobka na olej o objemu 600ml. Čerpadlo a řídící jednotka se pak postará o přesné dávkování.

 

ELEKTRONICKÁ VÝBAVA

Výbušnost silného dvoutaktního motoru je korigována špičkovou elektronikou. Především jde o o několikastupňovou kontrolu trakce, perfektní nástroj pro zdolávání rozmanitých terénů. Ovládání kontroly trakce je umístěno na zbrusu novém sdruženém ovladači společně s podsvíceným přepínačem palivových map.

Důsledným testováním prošla také pozice všech ovladačů na řídítkách a jejich minimalistická velikost, což v současné podobě umožňuje nejlepší ergonomii ovládání. Vlevo najdete přepínač map a kontroly trakce, vpravo startér a chcípák. Jednoduché, funkční, elegantní, bez plýtvání místem. 

RÁM A PODVOZEK

XE 300 se liší od všech svých konkurentů – jde o jedinou dvoutaktní třístovku v hliníkovém kolébkovém rámu, který zajišťuje nejlepší možný poměr mezi tuhostí a lehkostí. Stejně jako další modely z enduro řady Fantic spoléhá XE 300 na osvědčené tlumiče Kayaba SSS. Stejnou kombinaci hliníkového rámu a tlumení Kayaba používá rovněž Yamaha a je po dlouhá léta považována za nejlepší podvozek na trhu. Díky tomu je XE 300 extrémně mrštná motorka a ve své kategorii nabízí nedostižný výkon v zatáčkách.

PRAKTIČNOST A ERGONOMIE

Důraz na funkčnost byl kladen i na ergonomii jak při jízdě, tak při údržbě. Najdeme zde například přímý vstup ke vzduchovému filtru bez nutnosti použít nářadí. Důležitým aspektem týmu vývojářů Fantic Racing byla centralizace hmotnosti a minimalistické rozměry. Výsledkem je integrovaná nádržka na olej do hlavní benzínové nádrže, přepracovaná zadní osa kola, potah sedla se skvělým gripem nebo vysoce kvalitní plasty s továrními polepy.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Motor

Motor: kapalinou chlazený 2taktní jednoválec s elektronicky ovládaným výfukovým ventilem

Vstřikování: nepřímé s dvojitým vstřikováním

Objem: 293 ccm

Zdvih:  72 mm
Příprava palivové směsi: Oddělené mazání
Převody: 5

 

Vrtání: 72 mm
Startér: Elektrický startér
Spojka: Vícelamelová hydraulická spojka – Brembo pumpa

Kompresní poměr: 11,5.0:1

 

Podvozek

Rám: Hliníkový kolébkový rám
Pneumatiky: 90/90-21, 140/80-18
Brzdy: Přední brzdový kotouč  ø270mm – Zadní brzdový kotouč ø240mm
Přední odpružení: KYB  ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 300mm
Zadní odpružení: KYB , plně nastavitelné, zdvih 315mm

 

Ráfky: 21×1,6 – 18×2,15

Kyvné rameno: Hliník s variabilním průřezem a progresivním článkem

Rozměry

Výška sedadla: 970 mm
Palivová nádrž: 9 l
Mokrá hmotnost: 107 Kg

Množství motorového oleje: 0,8 l

Délka: 2200 mm

Výška: 1285 mm

Šířka: 825 mm

Rozvor: 1485 mm