FANTIC XE 300
ITALSKÉ SRDCE ZNOVU BIJE!
FANTIC XE 300
Představujeme dlouho očekávanou královnu endura – dvoutaktní model Fantic XE 300. Závodní enduro poháněné zbrusu novým motorem Minarelli se vstřikováním TBI, kontrolou trakce, přepínačem palivových map a elektronickým startérem. Samozřejmostí je plnění normy Euro 5.
Ještě před uvedením na trh získala tato motorka titul mistra světa ve střídě Enduro Junior 2 zásluhou továrního jezdce Alberta Norbina. V sezóně 2023 to byl již pátý titul mistra světa v Enduru pro značku Fantic.
Nyní je nová XE 300 konečně připravená vyhrávat i pod vaším vedením díky úžasné ovladatelnosti a přesnosti díky hliníkovému rámu a zcela nově vyvinutému motoru, který exceluje ve všech parametrech.
MINARELLI & ARROW
XE 300 je motocykly plně oddaný nekompromisnímu výkonu díky nejvýkonnějšímu 300 ccm 2T motoru na trhu. Jde o první motor, který vznikl plně v režii Fantic Racing pod taktovkou italské továrny Motori Minarelli, kterou roku 2020 Fantic koupil od Yamaha Motor Europe.
Kompaktní, nabitý technologiemi a extrémně výkonný motor zaručuje úžasný výkon, přitom nezapomíná na snovou dávkovatelnost ve všech otáčkách a rychlostech. Motor se stejně jako celá motorky vyrábí 100% v Itálii, Fantic tak může zaručit maximální kontrolu nad kvalitou výroby.
K hladkému průběhu výkonu napomáhá i speciálně odladěný výfuk italského výrobce Arrow, který se značkou Fantic spolupracuje na všech modelech.
POKROČILÉ TECHNOLOGIE
Technologická řešení ukrytá v tomto šperku zaručují skvělou funkčnost, především díky dvojitému vstřikovači, který exceluje v pravidelnosti dávkování paliva a umožňuje plnění standardu Euro 5+. Výfukový ventil je elektronický, což umožňuje maximální výkon a plynulou křivku výkonu v každé rychlosti. Elektronický startér vyvinutý v Minarelli vás motor nastartuje za všech podmínek. A nesmíme zapomenout na hydraulickou spojku, která nabízí extrémně lehký chod a přesné dávkování.
Přípravu palivové směsi zajišťuje oddělená nádobka na olej o objemu 600ml. Čerpadlo a řídící jednotka se pak postará o přesné dávkování.
ELEKTRONICKÁ VÝBAVA
Výbušnost silného dvoutaktního motoru je korigována špičkovou elektronikou. Především jde o o několikastupňovou kontrolu trakce, perfektní nástroj pro zdolávání rozmanitých terénů. Ovládání kontroly trakce je umístěno na zbrusu novém sdruženém ovladači společně s podsvíceným přepínačem palivových map.
Důsledným testováním prošla také pozice všech ovladačů na řídítkách a jejich minimalistická velikost, což v současné podobě umožňuje nejlepší ergonomii ovládání. Vlevo najdete přepínač map a kontroly trakce, vpravo startér a chcípák. Jednoduché, funkční, elegantní, bez plýtvání místem.
RÁM A PODVOZEK
XE 300 se liší od všech svých konkurentů – jde o jedinou dvoutaktní třístovku v hliníkovém kolébkovém rámu, který zajišťuje nejlepší možný poměr mezi tuhostí a lehkostí. Stejně jako další modely z enduro řady Fantic spoléhá XE 300 na osvědčené tlumiče Kayaba SSS. Stejnou kombinaci hliníkového rámu a tlumení Kayaba používá rovněž Yamaha a je po dlouhá léta považována za nejlepší podvozek na trhu. Díky tomu je XE 300 extrémně mrštná motorka a ve své kategorii nabízí nedostižný výkon v zatáčkách.
PRAKTIČNOST A ERGONOMIE
Důraz na funkčnost byl kladen i na ergonomii jak při jízdě, tak při údržbě. Najdeme zde například přímý vstup ke vzduchovému filtru bez nutnosti použít nářadí. Důležitým aspektem týmu vývojářů Fantic Racing byla centralizace hmotnosti a minimalistické rozměry. Výsledkem je integrovaná nádržka na olej do hlavní benzínové nádrže, přepracovaná zadní osa kola, potah sedla se skvělým gripem nebo vysoce kvalitní plasty s továrními polepy.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Motor
Motor: kapalinou chlazený 2taktní jednoválec s elektronicky ovládaným výfukovým ventilem
Vstřikování: nepřímé s dvojitým vstřikováním
Objem: 293 ccm
Zdvih: 72 mm
Příprava palivové směsi: Oddělené mazání
Převody: 5
Vrtání: 72 mm
Startér: Elektrický startér
Spojka: Vícelamelová hydraulická spojka – Brembo pumpa
Kompresní poměr: 11,5.0:1
Podvozek
Rám: Hliníkový kolébkový rám
Pneumatiky: 90/90-21, 140/80-18
Brzdy: Přední brzdový kotouč ø270mm – Zadní brzdový kotouč ø240mm
Přední odpružení: KYB ø48 mm, plně nastavitelné, zdvih 300mm
Zadní odpružení: KYB , plně nastavitelné, zdvih 315mm
Ráfky: 21×1,6 – 18×2,15
Kyvné rameno: Hliník s variabilním průřezem a progresivním článkem
Rozměry
Výška sedadla: 970 mm
Palivová nádrž: 9 l
Mokrá hmotnost: 107 Kg
Množství motorového oleje: 0,8 l
Délka: 2200 mm
Výška: 1285 mm
Šířka: 825 mm
Rozvor: 1485 mm