fantic-motor

XEF 1.9 FANTIC RACING

XEF 1.9 FANTIC RACING

FANTIC XEF 1.9 FANTIC RACING

Fantic XEF 1.9 Fantic Racing je kolo navržené pro adrenalinové zážitky při extrémních enduro sjezdech. Stejně jako celá modelová řada XEF 1.9 disponuje zdvihy 190 mm, které jsou na tomto modelu v režii prvotřídního výrobce ExtremeRacingShox (EXT). Oproti modelu Race má navíc karbonové vzpěry zadní stavby, které zvyšují citlivost tlumení. 

Další prvky výbavy jsou opět prvotřídní, motor Brose S-Mag, vyjímatelná 720 Wh baterie, čtyřpístkové brzdy Magura MT7, ráfky Mavic E-Deemax s obutím Vittoria nebo kokpit Switch. Díky mullet upořádání kol a optimalizované geometrii je náš ebike mimořádně hravý při sjezdu, a přitom stále ochotně stoupá zpátky na vrchol. Toto kolo je připravené posouvat vaše limity!

MOTOR

Na XEF 1.9 Fantic Racing je nainstalován špičkový motor Brose S-MAG, navržený speciálně pro sportovní horské ebiky a pro ty nejnáročnější jezdce. Kromě výkonu 90Nm jsou hlavními přednostmi motoru ticho a plynulost při šlapání, kontrolovaný rozjezd v prudkých kopcích, nulový odpor ve vypnutém stavu, kompaktní rozměry a nízká hmotnost pouze 2,8 kg

Vyjímatelná baterie s kapacitou 720 Wh se vyznačuje dlouhou životností i při vysokém namáhání. Fantic používá baterie vlastní výroby, které se vyznačují velmi malou délkou, což přispívá k centralizaci hmotnosti a ještě lepšímu výkonu při sjezdu a zatáčení.

RÁM A ZADNÍ STAVBA

Celá enduro řada XEF využívá hliníkový hlavní rámový trojúhelník s optimalizovanou geometrií speciálně navrženou pro enduro e-bike. Fantic najde cestou předělávání klasických kol, své modely rovnou vyvíjí jako elektrokola. Geometrie zajišťuje pohodlný posed a zároveň ideálně vyvážené vlastnosti při sjezdu. 

Tento model dostal karbonové vzpěry zadní stavby, která stlačuje letmo uložený pružinový tlumič pomocí přepákovaného jednočepu. Toto řešení zajišťuje lineární chod a využití celého zdvihu tlumiče. Umístění zadního tlumiče, který prochází sedlovou trubkou, zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a společně s krátkou baterií přispívá k centralizaci celkové váhy. Díky tomu je kolo pocitově velmi mrštné a hravé.

TLUMENÍ

Pro tento model byl set předního a zadního tlumení vyvinut na míru ve spolupráci s prvotřídním výrobcem ExtremeRacingShox (EXT), který se etabloval jako prémiový výrobce tlumení pro horská kola a pro motorsport. 

Přední vidlice EXT ERA V2 se zdvihem 190mm disponuje unikátními technologiemi jako HS3 hybridní systém vzduchová pružina s vylepšeným gumovým dorazem, unikátní HDRV kompresní systém, nezávislé nastavení odskoku, pomalé a rychlé komprese nebo plovoucí přední osa. 

Zadní pružinový tlumič EXT e-Storia byl vyvinut speciálně pro těžké e-biky. Disponuje neuvěřitelně přesným a citlivým laděním chodu nebo technologií hydraulického dorazu HBC a je velmi lehký – pouze 460g bez pružiny.

KOMPONENTY

Model XEF 1.9 Fantic Racing je postaven pro náročné jezdce a náročné tratě. Neprůstřelný mix komponentů poskytuje spolehlivý výkon ve všech ohledech. O brzdný výkon se starají čtyřpístkové brzdy Magura MT7 a kotouče Braking s rozměry 220/203mm. Slabý článek rozhodně nepředstavují ani zapletená kola Mavic E-Deemax obutá do bezdušových plášťů výrobce Vittoria. Samozřejmostí je 1×12 řazení Sram Eagle. Kokpit dostala na starosti značka Switch a jejich měkké gripy, řídítka Whip se zdvihem 25mm a krátký 35mm představec Toboga. Pohodlné sedlo Selle Italia Novus Boost EVO umístěné na teleskopické sedlovce Cranbrothers Highline 7 o průměru 30.9mm. Prvotřídní tlumení EXT se zdvihem 190mm je tedy jen špičkou ledovce!

BAREVNÉ VARIANTY

BÍLÁ

ZELENÁ*

* Foto ilustrační. Výbava neodpovídá modelu XEF 1.9 Fantic Racing.

TEST ČASOPISU ELECTRIC BIKE

Příbuzný model XEF 1.9 Race prošel testem redaktorů z časopisu ELECTRICBIKE, kteří si z testu odnášely velice pozitivní dojmy: 

„Je to enduro kolo pro zkušené bikery, kteří se nebojí pustit brzdy a nechat podvozek a tlumiče, ať samy dlí nad bezpečnou a jistou stopou a poradí si s nástrahami trati. Pochopitelně je potřeba ukázat, kdo tu velí, a pevně držet řídítka, abychom nebyli vytrestáni. Kolo sedí i na nejhorších dírách doslova jako přilepené a neuhne před ničím. Perfektní pozice za řídítky umožňuje bezpečnou pilotáž a absolutní kontrolu nad touto bestií, která nijak neodmlouvá a nechá se od důsledného jezdce poměrně ochotně zkrotit a vést přesně podle jeho představ.“

Kompletní test je k přečtení zde.

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Motor: Brose S-Mag 36, Kroutící moment/Točivý moment: 90 Nm
Baterie: Fantic Lithium Ion, 36 V, 720 Wh
Display: Brose Remote
Rám: Hliníkový, Velikosti: S – M – L
Vidlice: EXT Racing Shox ERA V2 for FANTIC RACING, zdvih 190mm
Tlumič: EXT Racing Shox E-STORIA for FANTIC RACING T205x65
Převodník: Sram 34t Steel Eagle
Kliky: FSA
Přehazovačka: Sram NX Eagle 12V
Řadicí páky: Sram NX
Kazeta: Sram SX Eagle, 12V, 11-50
Řetěz: Sram SX
 
Přední brzda: Magura MT7 – 4 pístová kotoučová brzda
Zadní brzda: Magura MT7 – 4 pístová kotoučová brzda
Přední brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, ant. 220mm – 6 děr
Zadní brzdový kotouč: Braking S3 Battfly, post. 203mm – 6 děr
Přední Pneumatika:  Vittoria E-MAZZA 29″x 2.6
Zadní Pneumatika: Vittoria E-MARTELLO 27,5″x 2.8
Ráfky: MAVIC E-DEEMAX 29″- 27.5″
Řídítka: SWITCH WHIP Ø35 780mm – stoupání 25MM
Představec: SWITCH TOBOGA Ø35 35mm stoupání 6°
Sedlovka: Crankbrothers HIGHLINE 7 Ø 30.9 S-M 100mm, L 125mm
Sedlo: Selle Italia Novus Boost EVO
Poznámka (*):FANTIC MOTOR si vyhrazuje právo změnit technické vlastnosti bez předchozího upozornění. Všechny obrázky jsou přiloženy pro ilustrační účely. Produkty se mohou změnit.
velikosti ebike S L pruhledna

GEOMETRIE

XMF 1.7 GEOMETRIE
VELIKOST RÁMU
 

S

M

L

A [mm]
390
430
470
B [mm]
590
620
650
E [mm]
459
459
459
F[mm]
364
364
364
D1 [mm]
1226
1256
1281
B2 [mm]
414
443
469
B1 [mm]
175,5
177
181
C2 [mm]
596
596
596
C [mm]
105
110
120
A3 [deg]
72
72
72
C4 [deg]
64
64
64,5